Nabídka firmám a organizacím
Vypracování odborných analýz a konzultace

ZPRACOVÁNÍ ANALÝZY SDÍLENÍ ZNALOSTÍ V ORGANIZACI – HLEDÁNÍ CESTY K INOVACÍM

Šetření podrobně analyzuje nejen aktuální úroveň sdílení znalostí v organizaci, ale i nastavení činností, které toto sdílení znalostí ovlivňují. V organizaci jej vyplňují buď všichni zaměstnanci, nebo skupina zaměstnanců, u níž je sdílení znalostí zapotřebí vyhodnotit. Analýza je ideální pro organizace, které staví svou konkurenceschopnost na inovativnosti.
Podrobnější informace naleznete zde.

ZPRACOVÁNÍ ANALÝZY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ

Šetření analyzuje nejen celkovou spokojenost zaměstnanců v organizaci, ale i spokojenost s dílčími oblastmi jako jsou spokojenost s dílčími aspekty práce, s komunikací ve firmě, s interpersonálními vztahy na pracovišti, s možnostmi profesního rozvoje, s odměňováním či bezpečností a ochranou zdraví při práci. Analýza je vhodná především pro organizace, pro něž je důležitá kvalita práce zaměstnanců a profesionální přístup zaměstnanců k zákazníkům.

ZPRACOVÁNÍ ANALÝZY MOTIVACE ZAMĚSTNANCŮ A JEJICH ODDANOSTI VŮČI ORGANIZACI

Šetření hledá odpovědi na otázky, proč zaměstnanci pracují pro danou organizaci a proč v ní setrvávají. Zjišťuje, zda u zaměstnanců převažuje vnitřní či vnější motivace. Odhaluje také možné riziko fluktuačních tendencí u zaměstnanců. Lze jej použít jako doplňkové šetření k analýze spokojenosti zaměstnanců či k analýze fluktuace zaměstnanců.

ZPRACOVÁNÍ ANALÝZY LOKÁLNÍHO TRHU PRÁCE

Šetření mapuje spádové území (vnější lokální trh práce) organizace. Zjišťuje tedy, z jakého území se rekrutují zaměstnanci organizace, a následně analyzuje charakteristiky tohoto území (porodnost, úmrtnost, hlavní konkurenty na trhu práce, bytovou situaci v daném území atd.). Výsledky této analýzy mohou pomoci při strategickém plánování organizace v oblasti řízení lidských zdrojů.

ZPRACOVÁNÍ VÝZKUMU ATRAKTIVITY ZAMĚSTNAVATELE

Šetření zjišťuje, jak je vnímána image organizace z pohledu trhu práce, zda je organizace hodnocena jako atraktivní zaměstnavatel, a to jak samotnými zaměstnanci organizace, tak studenty či na vzorku populace z vnějšího trhu práce. Výsledky šetření mohou být využity pro lepší zacílení personálního marketingu organizace.

REALIZACI ETICKÉHO A SOCIÁLNÍHO AUDITU FIRMY

Vyspělé organizace se snaží zlepšit situaci v naplňování etických principů v podnikání. Etický a sociální audit je jedním z nástrojů, který může být pro firmu východiskem pro implementaci nových postupů, vedoucích ke zlepšení současného stavu. Šetření má za cíl upozornit management podniku na možné nežádoucí dopady současných aktivit firmy, které nejsou v souladu s etickými zásadami nebo nabízí prostor pro neetické jednání zaměstnanců firmy. Záměrem je také zvýšení transparentnosti pro všechny zájmové skupiny. Etický audit analyzuje i sociální klima společnosti, poskytuje managementu zpětnou vazbu k dopadům realizovaných rozhodnutí, poukazuje na kritické oblasti. Dále přispívá k motivaci zaměstnanců a zdravým mezilidským vztahům v organizaci.

ZPRACOVÁNÍ ANALÝZY STAVU A VÝVOJE ABSENCE A PREZENTISMU ZAMĚSTNANCŮ A FAKTORŮ, KTERÉ JE OVLIVŇUJÍ

Absence pracovníků zvyšuje firmám náklady. Prezentismus (stav, kdy zaměstnanec je nemocen, ale přijde do práce) je jev negativní, neboť má za následek až 1,5x větší ztráty pracovní doby než absence. Analýza sleduje vývoj základních ukazatelů spojených s absencí a míru rozšíření prezentismu ve firmě, sleduje také faktory, které mohou přispívat k vyššímu výskytu těchto jevů v dané organizaci. 

ZPRACOVÁNÍ ANALÝZY STAVU A VÝVOJE FLUKTUACE ZAMĚSTNANCŮ   A FAKTORŮ, KTERÉ JI OVLIVŇUJÍ

Vysoká intenzita odchodů pracovníků může destabilizovat podnik a demotivovat ty, kteří se pokoušejí udržet potřebnou úroveň služeb a výroby v podmínkách neobsazených pracovních míst, nezkušeného nového personálu a všeobecné nespokojenosti. S růstem odchodů pracovníků zpravidla rostou náklady na získávání, zapracování a vzdělávání pracovníků. Kromě finančních dopadů, jako jsou dodané náklady na přijímání, adaptaci a zaškolení nových zaměstnanců, je důležité zohlednit rovněž demotivaci a větší pracovní zátěž zaměstnanců, kteří musí nahradit chybějící kolegy. Analýza se zaměřuje nejen na základní ukazatele s fluktuací spojené, ale hledá i odpověď na otázku, co k vysoké míře fluktuace v dané organizaci přispívá.

ZPRACOVÁNÍ ANALÝZY VYBRANÝCH PROCESŮ FORMOU ZÁVĚREČNÝCH PRACÍ NAŠICH STUDENTŮ

Tyto práce zpracovávají studenti bakalářských, magisterských i doktorských studijních programů. Analyzují v nich vybrané procesy z oblasti managementu či řízení lidských zdrojů v podmínkách konkrétní organizace a navrhují organizaci vhodná doporučení. 

KONZULTACE Z OBLASTI ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ

Díky kontaktu s aktuálními trendy v oblasti řízení lidských zdrojů, zkušenostem a poznatkům z odborné literatury jsou členové schopni podpořit manažery či dalších zaměstnanců společnosti v přípravě změn v přístupu k zaměstnancům a jejich řízení, pomoci klientům řešit různé situace, plánovat, vyjednávat a provádět změny.

PROCESNÍ VEDENÍ (MODEROVÁNÍ) TVŮRČÍCH A SDÍLECÍCH WORKSHOPŮ A STRATEGICKÝCH PORAD

Moderátor řídí diskusi nebo dbá na to, aby neopustila rámec tématu, pravidel či slušnosti, a vedla k závěrům ve stanoveném čase. Zapisuje navrhovaná řešení, aktivizuje mlčící členy, strukturuje výstupy. Tím podporuje efektivitu workshopů a porad, neboť účastníci se mohou plně soustředit na věcnou podstatu projednávané záležitosti.